انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران

نسخه‌ی کامل: مرکز تحقیقات بین‌المللی فناوری‌های نوین پزشکی ایجاد می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تفاهم‌نامه ایجاد مرکز تحقیقات بین‌المللی فناوری‌های نوین پزشکی توسط دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و پروفسور سمیعی امضا شد. به گزارش"انجمن آرپی، لبر و اشتارگات در ایران" به نقل از فارس، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز تحقیقات بین‌المللی فناوری‌های نوین پزشکی پروفسور سمیعی در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران از سوی دكتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و پرفسور مجید سمیعی رئیس موسسه علوم اعصاب هانوفر آلمان به امضا رسید.
بسترسازی برای همکاری بین متخصصان ایرانی و خارجی از جمله آلمان و تقویت و توسعه همکاری‌ها با هدف دسترسی و بکارگیری دانش فنی و روزآمد در اجرای طرح‌های فناوری، پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای و کاربردی و تربیت محققان صاحبنظر در عرصه بین‌المللی در حوزه علوم پزشکی و زیستی از اهداف این تفاهم‌نامه است که با تلفیق علوم مهندسی، طبیعی، ریاضی و فناوری اطلاعات محقق خواهد شد. در این تفاهم‌نامه تاکید شده است: فعالیت‌های این مرکز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و جهت‌گیری شود که در 10 سال پس از تاسیس جزء مرکز تحقیقاتی بین‌المللی صاحب‌نام در عرصه فناوری‌های زیست پزشکی باشد.
.
*امروز برای علم و فناوری کشور یک روز تاریخی است*

پروفسور «مجید سمیعی» چهره ماندگار پزشکی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از این روز به عنوان یک روز تاریخی یاد کرد. به گزارش"hانجمن آرپی، لبر و اشتارگات در ایران" به نقل از ایرنا، پروفسور مجید سمیعی ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی را یک فرصت تاریخی برای پزشکی ایران و علاقمندان به علم و دانش عنوان کرد. رییس موسسه علوم اعصاب هانوفر آلمان افزود: جوانان ایران شور و علاقه زیادی به تحصیل علوم جدید دارند و من به عنوان یک ایرانی از اینکه یک موسسه تحقیقاتی مهم پزشکی در داخل کشور و با همکاری من ایجاد می شود به خود افتخار می کنم.
وی گفت: من درخشش دانشجویان ایرانی را در دانشگاه های برتر دنیا مشاهده کرده و اطمینان دارم در کمتر از 10 سال ، دانشمندان مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی مقالات پژوهشی تاثیر گذاری را در مجلات معتبر جهانی منتشر خواهند کرد. پروفسور سمیعی در پایان ضمن تاکید بر پیگیری جدی خود بر فعال شدن مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی و ایجاد پیوند های قوی میان مراکز علمی برتر دنیا و این مرکز گفت : علاوه بر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری باید سازمان های دیگر نیز از این مرکز پشتیبانی مالی و علمی کنند زیرا در خدمت همه جامعه خواهد بود. همچنین دکتر والتر از همکاران پروفسور سمیعی در این مراسم گفت: با تجربه همکاری که در چند سال گذشته با دانش آموختگان ایرانی داشتم متوجه شدم آنان نه تنها بسیار باهوش و نخبه هستند بلکه بسیار حرفه ای عمل می کنند. وی که در گذشته ریاست دانشگاه گریل اتریش را عهده داشت، گفت: ایجاد مرکز تحقیقات بین المللی فناوری های نوین پزشکی پروفسور سمیعی در ایران یک الگوی جدید برای انتقال علوم در سطح بین المللی محسوب می شود.