انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران

نسخه‌ی کامل: لیزر به کمک تشخیص بیماریهای بدخیم می آید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به نقش مهم لیزر در تشخیص و درمان بیماری ها گفت: در تلاش هستیم برای تشخیص بیماری ها به ویژه نوع بدخیم از لیزر استفاده کنیم. به گزارش "انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران"ˈمحمدرضا رزاقیˈ با اشاره به اینکه اقدامات اولیه این کار انجام شده است، افزود: با همت محققان ایرانی و بهره گیری از مطالب و مقالات علمی تلاش خواهیم کرد این اقدام مهم به نتیجه مطلوب برسد. رییس مرکزتحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی اظهار کرد: مقاله های علمی که در این زمینه منتشر شده نشان می دهد، امکان بهره گیری از لیزر در تشخیص بیماری ها دست یافتنی است اما باید اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.
این متخصص اورولوژی بیان کرد: کاهش هزینه های درمان، زمان تشخیص و دوره بیماری از جمله مزایای این شیوه تشخیصی است. وی به اشاره بهره گیری مناسب از لیزر در درمان بیماری های مختلف، افزود: اکثر رشته های علوم پزشکی همچون چشم پزشکی، اورولوژی، دندان پزشکی، پوست، گوش حلق و بینی و طب فیزیک از دستگاه های لیزر بهره می برند و تکلیف این فناوری در درمان بیماران مشخص است.
استاد رشته اورلوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر فرهنگ سازی استفاده صحیح از لیزر تاکید کرد و گفت: با آموزش و اطلاع رسانی مناسب باید این کار مهم را در جامعه نهادینه کرد تا بیماران بدون واهمه از این فناوری بطور صحیح بهره مند شوند. تعداد دستگاه لیزر در حوزه پزشکی نظیر جراحی پروستات، سنگ شکن کلیه، زیبایی و پوست و دندان پزشکی با تلاش محققان مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران طراحی و ساخته شده و در حال ارایه خدمت درمانی به بیماران هستند.