انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران

نسخه‌ی کامل: جراحی قرنیه چشم بدون بخیه از پیشرفت‌های پس از انقلاب
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به جایگاه برتر علمی ایران در چشم پزشکی جهان گفت: جراحی قرنیه ‏چشم بدون بخیه از پیشرفت‌های پس از انقلاب است‎. بسیاری از بیماران ساکن حاشیه خلیج فارس نیز برای درمان مشکلات چشمی به ایران می‌آیند. به گزارش"انجمن آرپی، لبر و اشتارگات در ایران" به نقل از تسنیم، خسرو جدیدی درباره مشکلات درمان چشم پزشکی پیش از ‏انقلاب اظهار داشت: به علت نبود متخصص و تجهیزات چشم پزشکی در جراحی قرنیه، پیوند چشم و مشکلات شبکیه ‏بسیاری از بیماران طبق کمیسیون و تشخیص پزشک به کشورهای خارج از ایران فرستاده می‌شدند. ‎عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات چشمی جانبازان ناشی از ترکش و پارگی ‏قرنیه بوده است، افزود: بسیاری از جانبازان جنگ تحمیلی برای درمان مشکلات چشمی به آلمان و انگلیس می‌رفتند. ‎این متخصص چشم پزشکی ادامه داد: اعزام بیماران ایرانی به خارج از کشور باعث پیشرفت علمی چشم پزشکان غربی‌ها ‏شد‎.
جدیدی با اشاره به پیشرفت روز افزون چشم پزشکی ایران پس از انقلاب افزود: امروزه تمام درمان‌های چشم پزشکی ‏به صورت ایده‌ال و مطلوب در ایران انجام می‌شود. ‎وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران ساکن حاشیه خلیج فارس برای درمان مشکلات چشمی به ایران می‌آیند، ‏گفت: این امر باعث شده است که ما هم در دنیا حرفی برای گفتن در علم چشم پزشکی داشته باشیم‎.‎ این فوق تخصص پیوند قرنیه پزشکی در ادامه بیان داشت: در کنگره‌های چشم پزشکی مقالات برتری از ایرانیان دریافت ‏کردیم که این امر ما را در صحت پیشرفت در امر چشم پزشکی یاری می‌کند‎.‎ رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به مقالات ایرانیان در انواع درمان علیه گازهای خردل در چشم پزشکی ‏افزود: در مورد درمان قوزقرینه چشم نیز به جایگاه برترین‌ها راه یافتیم. ‎
جدیدی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام پیوندهای قرنیه را با دستگاه «سنتو لیزر» و بدون بخیه چشم در داخل کشور انجام ‏می‌شود، گفت: این جراحی با استفاده از یک لیزر که به اندازه یک میلیونیم نانو است و با یک برش در یک میلیونیم ‏نانو انجام می‌‌شود. ‎این عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه هیچ چاقوی جراحی جایگزین برش حاصل از دستگاه ‏‏«سنتو لیزر» نمی‌شود، افزود: این شیوه جراحی نه تنها هیچ آسیبی به بافت‌های اطراف چشم نمی‌رساند بلکه باعث ‏کاهش عوارض چشمی نیز می‌شود. ‎به گفته جدیدی دستگاه «سنتورلیزر» هم‌اکنون در بیمارستان فارابی و استان شیراز با قابلیت اطمینان استفاده ‏می‌شود‎.