انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران
با خيال راحت اشک بريزيد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران (http://rpsiran.ir/forum/.)
+-- انجمن: اخبار و اطلاعات پزشکی و چشم پزشکی (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=4)
+--- انجمن: اخبار گوناگون (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=28)
+--- موضوع: با خيال راحت اشک بريزيد (/showthread.php?tid=1812)



با خيال راحت اشک بريزيد - ستوده - 1393 / 7 / 9

اشک هاي احساسي سطح منگنز بدن را کاهش مي دهند. اين مواد معدني بروي خلق و خو تاثير مستقيم مي گذارد. به گزارش"انجمن آرپی، لبر و اشتارگات در ایران" به نقل ازخبرگزاري آريا،غلظت منگنز اشک احساسي 30 برابر بيشتر از منگنز موجود در سرم خون است.گريه کردن به علتي که باشد،احساس سبکي در فرد ايجاد مي کند و اشک جاري شده از چشم مواد شيميايي مضر را از بدن دفع مي کند.محققان عقيده دارند گريه و خنده هر دو ريشه در يک بخش از مغز دارند و همان‌طور که خنده فوايد زيادي براي بدن دارد که مي‌توان از آنها به پايين آوردن فشار خون، افزايش قدرت ايمني بدن و بهبود حالت روحي اشاره کرد گريه نيز خواص مشابهي دارد.
اشک هاي عاطفي، مربوط به استرس؛
نتايج بررسي ها نشان مي دهد، بين اشک هايي که به علت يک مسئله عاطفي ريخته مي شود با اشکي که مربوط به استرس است يا به علت تحريک با يک ماده محرک مانند پياز به وجود مي آيد، اختلاف شيميايي مهمي وجود دارد. اشک هاي ناشي از مسائل عاطفي بيشتر حاوي هورمون هايي با يک ماده اصلي پروتئيني به نام «پرولاکتين» و «آدرينوکورتيکوتروپيک» و «لوسين» است. اين مواد، زماني که فرد تحت استرس قرار مي گيرد، توليد مي شود.
اشک مرطوب کننده؛
چشم همه ما انسان ها نياز به مايع محافظ دارد. اين مايع محافظ از طريق غده لاکريمال که در قسمت بالاي چشم قرار دارد و به «اشک بازال» معروف است، ترشح مي شود. اين نوع اشک حاوي ماده شيميايي است که عملکرد ضدباکتريايي و ضدويروسي دارد. بدون اين ماده، چشم که يک محيط مرطوب است، در معرض خشک شدن و حمله ميکروب هاي مختلف قرار مي گيرد.آبريزش به علت حساسيت؛يکي از مهم ترين عملکردهاي اشک، محافظت چشم از ماده محرک خارجي است. اين اشک ها، «اشک هاي رفلکس» نام دارد. در اين شرايط چشم شروع به آبريزش مي کند تا ماده محرک از چشم شسته شود.
فوايد اشک
باکتري را از بين مي برد؛ اشک خاصيت ضدباکتري طبيعي دارد. در اشک ماده اي وجود دارد که مي تواند 90 تا 95درصد باکتري باقي مانده روي صفحه کليد رايانه، دستگيره ها و … را در عرض 5 دقيقه از بين ببرد.بهبود دهنده خلق و خو؛ اشک حاوي 24 درصد پروتئين به نام «آلبومين» است که در تنظيم کردن سيستم متابوليک بدن موثر است.دفع کننده سموم؛ اشک، سموم بدن را دفع مي کند.کاهش دهنده استرس؛ گريه، هورمون هاي مربوط به استرس را از بدن خارج مي کند، علاوه بر آن با رفع استرس در پيش گيري از بيماري هايي مانند فشارخون بالا که بر اثر استرس به وجود مي آيد، موثر است.ايجاد کننده احساس خوب؛ اگرچه تحت فشار قرار داريد اما گريه کردن باعث تسکين مي شود و در نتيجه فرد احساس خوبي پيدا مي کند.
1) هنگامي که ما دچار استرس هيجاني مي شويم، مغز وبدن ما شروع به توليد ترکيبات شيميايي و هورمونهاي خاصي ميکند. گريه کردن کمک ميکند تا اين ترکيبات شيميايي زائد که نيازي به آنها نيست از بدن حذف گردند.2) اشکهاي احساسي در واقع مواد سمي اي که در پي استرس هيجاني در خون تجمع مي يابند را از بدن دفع ميکند.3) اشک هاي احساسي سطح منگنز بدن را کاهش مي دهند. اين مواد معدني بروي خلق و خو تاثير مستقيم مي گذارد. غلظت منگنز اشک احساسي 30 برابر بيشتر از منگنز موجود در سرم خون است.4) اشک احساسي نسبت به اشک پايه و رفلکس حاوي 24 درصد پروتئين آلبومين بيشتري ميباشد.5) گريه مانند ادرار و تعريق باعث حذف مواد سمي و محصولات زائد بدن ميشود6) گريه يک مکانيسم رايگان، طبيعي و قدرتمند براي کنار آمدن با درد، استرس و اندوه است.نکته:انسان ها پس از گريه کردن از لحاظ جسمي و رواني احساس بهتري مي کنند و در واقع سبک و خالي مي شوند زيرا مواد انباشته شده در بدن هنگام گريه دفع مي شود.