انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران
صنعت توریسم درمانی را با تخصص و توانایی پزشکان رونق دهیم - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران (http://rpsiran.ir/forum/.)
+-- انجمن: اخبار و اطلاعات پزشکی و چشم پزشکی (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=4)
+--- انجمن: اخبار گوناگون (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=28)
+--- موضوع: صنعت توریسم درمانی را با تخصص و توانایی پزشکان رونق دهیم (/showthread.php?tid=2292)



صنعت توریسم درمانی را با تخصص و توانایی پزشکان رونق دهیم - سعیده - 1393 / 9 / 11

دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: دانش پزشکی ایران و تخصص و توانایی پزشکان ایرانی به اندازه ای پیشرفت کرده است که با استفاده از آن می توان صنعت توریسم درمانی را رونق داد. به گزارش"انجمن آرپی، لبر و اشتارگات در ایران" به نقل از ایرنا، دکتر مسعود ناصری پور روز سه شنبه در حاشیه بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران با یادآوری پیشرفت های حاصله در حوزه چشم پزشکی افزود: دانش و تخصص چشم پزشکان ایرانی در تمام رشته های مربوطه همتراز با همتایان آنها در کشورهای پیشرفته دنیا است و تجهیزات موجود در مراکز درمانی برای درمان بیماران نیز در سطح مناسبی قرار دارد. وی گفت:با توجه به توانایی هایی که در این زمینه در کشور وجود دارد، در صورت اتخاذ تصمیمات اصولی می توان در جذب بیماران چشمی از کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه به توفیقات قابل توجهی دست یافت.
ناصری پور افزود: درحال حاضر نیز تعداد زیادی از بیماران از کشورهای همسایه برای دریافت خدمات چشم پزشکی به ایران مراجعه می کنند و روز به روز به تعداد این افراد افزوده می شود. گردشگری یا یک سازمان دیگر متولی رسیدگی به این موضوع شود و زیرساخت های مورد نیاز برای گسترش این صنعت را فراهم کند. وی گفت: در کنار انجام اقدامات دولتی، لازم است جامعه پزشکی در زمینه اطلاع رسانی در مورد توانمندی های خود به سایر کشورها به منظور جذب بیماران تلاش بیشتری کند. دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران اظهار کرد: بیمارستان های چشم پزشکی ایران بسیار مجهز هستند و حتی برخی از بیمارستان های خصوصی چشم پزشکی توانایی رقابت با بهترین بیمارستان های آمریکا را دارند.
ناصری پور افزود: همچنین هزینه درمان بیماران خارجی در ایران نسبت به درمان آنها در کشورهای اروپایی کمتر است بنابراین با افزایش اطلاع رسانی در مورد توانایی پزشکان ایرانی و همچنین هزینه کم درمان در ایران، می توان در جذب بیشتر بیماران از سایر کشورها و ارزآوری برای کشور موفق بود. بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشارکت چشم پزشکان داخل و خارج از کشور10 تا 13 آذر ماه سال جاری در سالن همایش های رازی درحال برگزاری است.