انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران
این پنج عادت را کنار بگذارید تا موفق شوید - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران (http://rpsiran.ir/forum/.)
+-- انجمن: اخبار و اطلاعات پزشکی و چشم پزشکی (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=4)
+--- انجمن: اخبار گوناگون (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=28)
+--- موضوع: این پنج عادت را کنار بگذارید تا موفق شوید (/showthread.php?tid=2324)



این پنج عادت را کنار بگذارید تا موفق شوید - افشین - 1393 / 9 / 15

با درآمد پایین پولدار شوید

شما در دهه 20 یا 30 زندگی‌تان هستید؛ شاغلید؛ آرزوی رسیدن به اهداف خود و موفقیت را در سر دارید، اما درآمدتان کم است و فکر می‌کنید با این میزان درآمد هرگز آن قدر ثروتمند نمی‌شوید که بتوانید به اهداف و آرزوهای خود برسید.
شغل‌تان فرصت‌های لازم را در اختیارتان نمی‌گذارد و پست چندان مهمی در شرکت یا هر کاری که به آن مشغول هستید، ندارید؛ به‌عنوان مثال مدیر عامل یک شرکت نیستید یا هنوز دست به کاری نزده‌اید که بتوانید درآمد هنگفتی را به دست آورید و روند کاری‌تان هم طوری پیش نمی‌رود که این اهداف را نزدیک خودتان ببینید.
اما باید بدانید که پست‌ها یا القاب شغلی مهم صرفا دلیل ثروتمند شدن افراد نیست؛ البته شاید پیش خودتان بگویید که پس تکلیف آدم‌هایی مثل بیل گیتس چه می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که همه نمی‌توانند بیل گیتس باشند و آیا باید از این حقیقت این طور استنباط کرد که هر کس که کارخانه یا شرکت خودش را ندارد، پس نمی‌تواند ثروتمند شود؟ قطعا این طور نیست. خبر خوش برای آنهایی که صاحب کارخانه یا مدیرعامل یک شرکت نیستند، این است که با درآمد پایین هم، اگر نگوییم ثروتمند، می‌توانید سرمایه خوبی برای خودتان بهم بزنید؛ فقط باید بدانید که برای این کار کمی تلاش و برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی لازم است.
اولین قدم شما در این مسیر این است که باید حساب کلی سرمایه‌تان را داشته باشید؛ منظور از این سرمایه فقط درآمد شما نیست. سرمایه کلی به معنای مجموع درآمد و بدهی شما است و البته هر ملک یا چیزی که به نام شما باشد. اگر چیزی به نامتان نیست باید این را بدانید که تا جایی که ممکن است بدهی‌های خود را کاهش دهید و بخشی از درآمدتان را پس‌انداز کنید تا بدین وسیله بتوانید به‌عنوان مثال برای خرید خانه یا ماشین سرمایه‌گذاری کنید. بله در این وضیعت اقتصادی، به همین سادگی‌ها نمی‌توان صاحب خانه شد، اما می‌توانید مثلا وام بگیرید و خانه را پیش خرید یا حتی در پیش‌خرید خانه با کسی شریک شوید. برای خرید ماشین هم می‌توانید وام بگیرید و به صورت قسطی هزینه‌اش را بپردازید. حالا برای اینکه بتوانید این نقشه‌ها را عملی و «ثروت‌اندوزی» کنید، چه کار باید بکنید؟
نخست باید برای طریقه مصرف درآمد خالص خود منهای هزینه صورت‌حساب‌های ماهانه از جمله هزینه آب، گاز، برق و تلفن برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی برای درآمد خالص کار بسیار سختی است. تقریبا تمام افراد شاغل دنیا وقتی حقوق می‌گیرند یا دستمزد حاصل از کاری را به دست می‌آورند، به سرعت می‌خواهند آن را خرج چیزهایی کنند که واقعا به آن هیچ احتیاجی ندارند. مثلا با اولین پاداشی که می‌گیرند به فکر سفر می‌افتند. این اتفاقی است که تقریبا برای همه‌مان رخ می‌دهد، اما این را بدانید که برای «ثروت‌اندوزی» باید حواستان بیشتر پی درآمد خالص ماهانه و برنامه‌ریزی برای آن باشد. اگر می‌خواهید پولدار شوید باید قید سفرهای تفریحی و خرید پوشاک مارک‌دار و گران قیمت را بزنید؛ متاسفانه هیچ یک از این‌ها شما را پولدار نمی‌کند؛ بنابراین اگر قصد پولدار شدن دارید باید درآمد خالص‌تان را صرف پرداخت بدهی‌ها و در عین حال سرمایه‌گذاری بکنید. یادتان نرود که لباس برای شما ثروت نمی‌شود، البته برای اینکه در مسیر درست این فرآیند قرار بگیرید، نیاز به زمان دارید؛ بنابراین به خودتان وقت بدهید، بعد از مدتی به خاطر تمام سختی‌هایی که کشیدید، خوشحال می‌شوید.
هر چه زودتر سعی کنید این فرآیند را آغاز کنید؛ چراکه به بهره پولی که در حساب پس‌انداز خود می‌گذارید، بهره تعلق می‌گیرد. پس چه بهتر که شما حساب پس‌انداز خود را زودتر باز کنید و هیچ کاری هم به کارش نداشته باشید. در نهایت می‌بینید که بعد از چند سال حساب‌تان پروپیمان شده، بدون اینکه فشار زیادی بهتان وارد شود. لازم نیست برای کنار گذاشتن پس‌انداز ماهانه خود به خودتان سخت بگیرید، فقط کافی است کمی از تفریحات روزانه خود مثل رستوران رفتن بکاهید.
در آخر هم این نکته را به خاطر داشته باشید که چه شاغلی با درآمد پایین هستید و می‌خواهید با همین درآمد «ثروت‌اندوزی» کنید یا همین حالا میلیونر هستید، باید از اندوخته یا ثروت خود محافظت کنید. به مشاور مالی رجوع کنید. کار شما «پول درآوردن» است، محافظت از آن به عهده شخص دیگری است. مشاور مالی است که باید به شما بگوید با پول‌تان چه کار کنید. اوست که می‌تواند شما را در فرآیند پس‌انداز و سرمایه‌گذاری راهنمایی و کمک کند. با یافتن یک مشاور مالی خوب و مناسب وضعیت روحی و مالی خودتان، پس‌انداز خود را از سال‌های جوانی شروع کنید تا بتوانید با خیال آسوده سال‌های بازنشستگی را آغاز کنید.


قبل از اینکه کارآفرین شوید این مطلب را بخوانید - افشین - 1393 / 9 / 17

قبل از اینکه کارآفرین شوید این مطلب را بخوانید

مترجم: رویا مرسلی
ابتدا دلایل واقعی شروع کسب‌وکار خودتان را مشخص کنید و تنها در این صورت است که می‌توانید اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین بردارید.
ممکن است روزی در خیابان روی یک نیمکت نشسته باشید و این فکر به ذهن شما بیاید که باید کسب‌وکار خودتان را داشته باشید و برای خودتان کار کنید. منابع گوناگونی برای الهام گرفتن وجود دارند، اما همه دلایل برای راه انداختن کسب‌وکار شخصی مناسب و توجیه پذیر نیستند.
به‌عنوان مثال، این مساله که همیشه باید پاسخگوی کسی باشید و از این موضوع خسته شده‌اید و به همین دلیل می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه بیندازید به هیچ عنوان دلیل مناسبی برای شروع کار یک شرکت جدید نیست. چراکه وقتی شرکت جدید شروع به‌کار کند، باید به همه کارمندان خود، مشتریان، سرمایه‌گذاران و دیگران پاسخگو باشید.
پس قبل از برداشتن قدم‌های اول باید بدانید که در چه سرزمینی پا می‌گذارید. آگاهی يافتن اولین قدم برای اتخاذ يك تصمیم درست است.

حل یک مشکل
در هر کسب‌وکاری که قدم می‌گذارید، همیشه ابتدا این مساله را مطرح کنید که دیگران که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند. هیچ‌گاه یک کسب‌وکار را به این علت آغاز نکنید که تحقیقات بازار نشان مي‌دهند پتانسیل وسیعي در حوزه این فعالیت و این صنعت وجود دارد. بلكه ببینید دیگران در آن حوزه با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند و بعد محصول یا خدمات خود را طوری پایه‌ریزی کنید که به حل این مشکلات بپردازد. موجودیت بسیاری از شرکت‌های موفق بر پایه حل مشکلاتی است که آنها خود قادر به حل آن نیستند.
به‌عنوان مثال، شرکت دراپ باکس(Dropbox) موفق شد مشکل همگام‌سازی فایل‌ها را برای دستگاه‌های چند‌منظوره حل کند یا واتس آپ توانست مشکل ارسال پیام را (بدون هزینه ارسال پیام) برای تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند مرتفع كند.

به تعویق انداختن، آفت کسب‌وکارهای نو پا است
اولین قدم برای خطر کردن این است که وارد آن شویم. اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را به راه‌اندازید، دست از حرف زدن بردارید و آن را انجام دهید. اگر امروز به ایده خود جامه عمل نپوشانید، حتما دیگرانی ظاهر خواهند شد که قبل از شما آن ایده را به انجام رسانند.
هیچ ایده‌ای تا زمانی که اجرایی نشده است، منحصربه‌فرد نیست چرا که تفاوت در اجرا است نه در ایده. گوگل زمانی که عرضه شد، اولین موتور جست‌وجو نبود. موتورهای جست‌وجوی زیادی وجود داشتند. اما آنچه گوگل را متمایز کرد، نحوه اجرا (الگوریتم) ایده موجود بود.
از روزی که تصمیم به گشایش کسب‌وکار خود می‌گیرید، در این کار ذوب خواهید شد. هیچ زمان ایده آلی برای شروع کسب‌وکار شما وجود ندارد و تا زمانی که اولین قدم را برنداشته‌اید، هرگز نمی‌توانید احتمالات نامطلوبی را که ممکن است در این راه با آن روبه‌رو شوید پیش‌بینی كنید. وقتی وارد این کار شدید باید از دست‌اندازها و پل هاي زيادي عبور کنید.

شکست قریب الوقوع است
اگر قصد شروع کسب‌وکار خود را دارید، احتمال شکست هم درآن هست. به‌علاوه، شکست‌ها راز و رمزهای کوچک زندگی هستند و شکست نقطه‌ای است که می‌توان از طریق آن به محصول یا خدمات موفقی دست یافت. به‌عنوان مثال، بازی انگری بردز (Angry Birds) حاصل پنجاه و دومين تلاش سازنده آن بود که سرانجام به موفقیت انجامید؛ یا سامانه پرداخت پی پال (PayPal) حاصل پنجمین تلاش طراح آن مکس لوچین در حوزه کارآفرینی بود که سرانجام به آنچه شایسته آن بود رسید. به همین خاطر باید از شکست‌ها استقبال کرد.
شما با خواندن چگونگی راندن یک دوچرخه قادر به راندن آن نخواهید شد. بلکه باید روی آن بنشینید، چند بار به زمین بیفتید، بلند شوید و دوباره امتحان کنید. تنها در این صورت است که اطمینان و تعادل لازم را برای راندن آن به‌دست خواهید آورد. در مورد شرکت‌های نوپا هم همین گونه است.

سرمایه اولیه، مصیبت است
این مساله به‌خصوص درباره سرمایه‌گذاری تکنولوژی صدق می‌کند. آمار‌ها نشان مي دهند، هر چه شرکت‌ها در آغاز کار خود پول بیشتری داشتند، اشتباهات بیشتری نیز مرتکب شده‌اند. پس اگر برای شروع کسب‌وکار خود سرمایه اولیه زيادي نداشته باشید بهتر است تا به اشتباه پول‌های خود را صرف استخدام افراد حرفه‌ای که فعلا نیازی به آنها ندارید یا اجاره یک دفتر بزرگ که برای شروع کار لزومی ندارد نکنید.
اگر می‌خواهید یک شرکت تولیدی باز کنید، از منابع موجود برای راه‌اندازی آن استفاده کنید. از منابعی که دارید مثل پس‌انداز یا قرض گرفتن از دوستان و خانواده بهره ببرید. راه‌های زیادی برای تامین پول جهت تولید یک محصول وجود دارد، اما مهم این است که قدم‌ها درست برداشته شوند (اگر لازم است برون‌سپاری شود) و تولید برای جذب سرمایه‌گذاران آتی جذابیت داشته باشد.
اگر می‌خواهید کسب‌وکار خدماتی راه بیندازید، ابتدا اولین مشتری خود را پیدا کنید و سپس تیم مورد نیاز را برای انجام آن استخدام کنید یا به سادگی برون سپاری كنید. خدمات خوب ارائه کنید و بعد می‌توانید برای ایجاد یک تیم مناسب اقدام كنید.
در اینجا سعی کردیم به تشریح زیرساخت‌ها برای شروع یک کسب‌وکار جدید به‌عنوان یک کارآفرین بپردازیم. این، بخش ساده کار است. قسمت سخت این است که شغل فعلی‌تان را رها کنید و اولین قدم را بردارید. روزی که کسب‌وکار خود را شروع کنید روزی است که اولین قدم را برداشته‌اید و از آن به بعد هیچ گونه توقفی جایز نیست.


پنج عادت را کنار بگذارید .موفق شوید - افشین - 1393 / 9 / 22

این پنج عادت را کنار بگذارید تا موفق شوید
بعضی از عادت‌های بد بر روند کاری شما تاثیر دارد. شاید اصلا حواستان به آن نباشد، ولی چه بدانید و چه ندانید آن عادت‌ها کار خود را می‌کنند. قبل از هر چیز باید ببینید که کدام یک از این عادات برای کار شما مضر هستند. بعد اينكه چگونه آنها را ترك كنيد و مهارت‌های خوب را جایگزین آنها کنید. یادتان باشد! هیچ‌یک از ما کامل نیستیم. همه اشتباه می‌کنند. فقط کسانی متمایز می‌شوند که اشتباه‌شان را تکرار نکنند. خیلی از اشخاص، دائما کارهای اشتباه می‌کنند. ولی مشکل وقتی اساسی‌تر از قبل می‌شود که حتی ندانیم کجای کارمان ایراد دارد. ترس وقتی در خانه شما را می‌زند که ببینید کم‌کم در حال کنار گذاشته شدن از دایره رقابت بازار هستید یا زمانی که کسی برای کار کردن با شما پا پیش نمی‌گذارد. در اینجا باید به خودتان بیایید! احتمالا اینها نتیجه همان عادت‌هایی هستند که سد راه پیشرفت شما شده‌اند. اگر در پس ذهنتان این جمله رد شد «من که اصلا عادت بدی ندارم»! به پنج موردی که در زیر به آن اشاره شده رجوع کنید. حتما چندتا از این موارد نظرتان را جلب خواهد کرد. ممکن است اول احساس گناه کنید و ناراحت شوید که چه صدمه‌هایی به خودتان زده‌اید. ولی اصلا نگران نباشید! کلید حل این مشکل‌ها هم برای شما حاضر و آماده است.

عادت اول، عدم محافظت از اطلاعات شرکت. طبق تحقیق Shred-it Information Security Tracker در سال 2013، 69درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک نمی‌دانند یا اصلا اعتقادی ندارند که با گم شدن یا درز کردن اطلاعات شرکت به اقتصاد این شرکتها لطمه وارد می‌شود. 40 درصد از آنها هیچ قوانین و مقرراتی برای اطلاعات شرکت تعیین نکرده‌اند. 33درصد از آنها هیچ روش یا دوره‌های آموزشی منظمی را برای تعلیم کارکنان خود ترتیب نداده و 48 درصد هم فرد مشخصی را به‌طور خاص برای کنترل و حفاظت از اطلاعات شرکت یا مدیریت آن اطلاعات اختصاص نداده‌اند.شاید نظر شما این باشد که این یک عادت بد است. ولی حقیقت چیز دیگری است. این یک عادت وحشتناک است! تمام شرکت‌ها و تمام کسب‌وکارها باید برنامه‌های مدونی برای حفظ تمام اطلاعات خود داشته باشند. علاوه بر این، باید قوانین و مقررات مشخصی برای استفاده افراد از دنیای بی‌حد و حصر اینترنت وجود داشته باشد.
عادت دوم، شب بیداری. افراد پرمشغله همیشه دوست دارند شبانه‌روز 36ساعت باشد. برای جبران کمبود زمان ساعت‌هایی از شب را هم مشغول کار شده و از کیمیایی به نام خواب شب خود می‌زنند و فکر می‌کنند که در حال پیشرفت هستند.
مطالعات پزشکی نشان داده که کاهش خواب شبانه زیر پنج‌ساعت احتمال حمله یا صدمه قلبی را دوبرابر می‌کند. ولی نکته خوب اینجاست که استراحت کافی در ساعات شب، تاثیر شگرفی بر کارآیی روز شما دارد. ورزش‌های منظم و عادات غذایی سالم در کنار برنامه مدون خواب شبانه، در طولانی مدت شما را از آرزوی داشتن یک شبانه‌روز 36 ساعته هم خلاص می‌کند!
عادت سوم، بی‌اعتنایی به فروشگاه آنلاین. vSplash عرضه‌کننده خدمات اینترنتی و طراحی وب‌سایت، در یکی از آمارهای خود نشان داده است که 98درصد از شرکت‌های کوچک، توجهی به استعداد بالقوه فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی ندارند و این می‌تواند برای رویارویی آنها با دنیای آینده که پر از ارتباطات و دسترسی آنلاین است، مشکل‌ساز باشد.
طبق آمار، رشد استفاده از گوشی‌های هوشمند در آمریکا باعث شده تا 86 میلیون نفر از آنها اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با یک محصول یا خدمات را از طریق آنلاین دریافت کند. 62 درصد از آنها حداقل یک بار در ماه از همین فروشگاه‌ها خرید کرده‌اند. آمارها نشان می‌دهد تنها خریدهایی که توسط گوشی افراد صورت می‌گیرد به 38 میلیارد دلار رسیده است. تخمین رشد این قیمت برای سال آینده 52 میلیارد دلار و برای سال 2017 چیزی نزدیک به 102 میلیارد دلار است. احتمالا وقت آن است که لباس تکنولوژی به تن کنید! گوشی‌های همراه همه جا در دسترس هستند. پس هر لحظه ممکن است یک مشتری دم در فروشگاه اینترنتی شما سبز شود! همین حالا دست به کار شوید و از این تجارت بزرگ سهم خود را بردارید. یک وب‌سایت ساده که با حرکات انگشت خریدار شما سازگار باشد.
عادت چهارم، به روز نکردن وب‌سایت شرکت. به نظر شما این عادت چقدر در پیشرفت‌تان تاثیر دارد؟ قبل از اینکه تصمیم بگیرید، این چند جمله را بخوانید: اگر هفته‌ای چند بار سایت شرکت‌تان را به روز کنید، موتور‌های جست‌وجوگر شما را قبل از بقیه رقبا به مشتری توصیه می‌کند.
پس بیشتر دیده می‌شوید. اگر فقط ماهی دو بار وب‌سایت خود را به روز کنید، 70درصد از شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند جلو زده‌اید. آمارها نشان می‌دهد شرکت‌هایی که سایت‌های خود را از سه تا پنج بار تغییر در ماه به شش تا هشت بار تغییر در ماه ارتقا داده‌اند، تعداد بازدیدهایشان دو برابر شده است! یعنی مشتری‌هایشان و در نتیجه فروش آنها دو برابر شده است. این رشد در فروش به راحتی به دست نمی‌آید. بهترین حالت، چند بار به روز کردن سایت است. اگر نمی‌دانید چه بنویسید، به سراغ خواسته‌ها و انتظارات مشتری‌هایتان بروید!
عادت پنجم، برنامه‌ریزی نکردن. صاحبان شرکت‌ها، دغدغه‌های بسیاری دارند. کارهای روزانه و سر و کله زدن با کارکنان و مشتری‌ها آنها را بسیار خسته می‌کند. ولی برای رها شدن از تمام این مشکلات، کافی است زمانی را هم به این اختصاص دهید که یک گوشه بنشینید و به برنامه‌ها و امور خود فکر کنید. حتی یک ساعت در هفته، که وقت زیادی از شما نخواهد گرفت، بسیاری از مشکلات شما را حل می‌کند.
در آن یک ساعت دو کار مهم بکنید. اول اینکه روند شرکت را با هدف خود مقایسه کنید. در درجه دوم، افراد یا چیزهایی را که برای تقویت شرکت خود نیاز دارید پیدا کنید. بعد با خیال راحت در اتاقتان را برای حل تمام مشکلات خود باز کنید!
نويسنده: RievaLesonsky
مترجم:ميثاق شمشيري