انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران
آموزش - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی،لبر و اشتارگات در ایران (http://rpsiran.ir/forum/.)
+-- انجمن: آموزش (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=14)
+--- انجمن: علم و فناوری (http://rpsiran.ir/forum/./forumdisplay.php?fid=16)
+--- موضوع: آموزش (/showthread.php?tid=319)



از تایپ نستعلیق لذت ببرید - حسین - 1393 / 3 / 4

* نحوه نصب فونت ایران نستعلیق + دانلود *
فونت ایران نستعلیق برای تایپ کردن در نرم افزار Word به صورت نستعلیق استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از این فونت جلوه ای جذاب به متون خود بدهید. مراحل زیر را جهت نصب این فونت و استفاده از آن دنبال کنید:
ابتدا از آدرس زیر فونت را دریافت نموده و بر روی دسکتاپ خود قرار دهید.
http://www.photoparsi.com/nastaligh
فایل را از حالت فشرده خارج نمایید. اکنون باید فایل IranNastaliq.ttf را بر روی دسکتاپ داشته باشید.
از منوی Start ویندوز گزینه Control Panel را باز کنید.
بر روی تصویر Fonts کلیک کنید.
فایل IranNastaliq.ttf را در درون پوشه Fonts کپی کنید.
اکنون می توانید فونت جدید را از منوی مربوطه در نرم افزار های Ofiice انتخاب کنید.


آموزش تبدیل فایل های wordبه pdf - حسین - 1393 / 3 / 5

حتما شما هم این نیاز را احساس کرده اید که فایل وردی که در اختیار دارید را به فایل PDF تبدیل کنید. این تبدیل کارایی بسیار زیادی دارد بطور مثال در ساخت جزوه ها و کتابهای الکترونیکی یکی از روش هایی است که از آن استفاده میشود. حتما شما با کاربردهای دیگر آن هم آشنا هستید پس بدون ادامه دادن بیشتر به مقدمه به آموزش آن خواهم پرداخت.

آموزش تبدیل فایل های ورد به PDF

نرم افزارها و روش های بسیار زیادی برای تبدیل فایل های ورد به PDF توسط افراد و وب سایت های دیگر پیشنهاد میشوند که البته بسیاری از این نرم افزار ها به دلیل عدم سازگاری با زبان فارسی، تغییراتی کوچک و بزرگی را در متون موجود در سند ورد بوجود خواهند آورد. اما روشی وجود دارد که بسیار ساده و تایید شده میباشد و با زبان فارسی سازگاری کامل دارد. این روش استفاده از افزونه (پلاگین) Save As PDF and XPS میباشد که توسط شرکت مایکروسافت ارایه شده و بطور رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. اما بدلیل رایگان بودن این نرم افزار (و رعایت کپی رایت از سوی سایت) ، این افزونه را برای دانلود شما در این محل قرار داده ایم.

لینک دانلود Save As PDF and XPS

SaveAsPDFandXPS-www.digital-art.ir.zip

*نصب افزونه :
این کار بسیار ساده میباشد و مطمئنا همه شما با آن آشنایی کافی دارید. ابتدا افزونه را دانلود کنید، از حالت زیپ خارج نمایید، حال از پنجره باز شده به روی دکمه Yes کلیک کنید و از پنجره ای که در ادامه باز خواهد شد، عبارت تایید قوانین و لایسنس افزونه را تیک دار کرده و با تایید نهایی افزونه بر روی آفیس نصب خواهد شد.

*محلی که افزونه در آن نصب شده کجاست؟
پس از نصب نمودن این افزونه، گزینه ها و Icon آن در دکمه مایکروسافت آفیس پدیدار خواهد شد. دو محل متفاوت برای دسترسی به آن وجود دارد.
۱. ابتدا بر روی دکمه مایکروسافت آفیس کلیک کنید و پس از باز شدن پنجره آن بر روی فلش کوچک کناری گزینه …Save as کلیک کنید. پس از این انتخاب، گزینه های آن در سمت راست این پنجره نمایان خواهند شد و آیکون و توضیحات مربوط به این افزونه با نام PDF or XPS در دسترس کاربر قرار گرفته است.
۲. بر روی گزینه …Save as کلیک کنید. از پنجره ذخیره سازی باز شده بر روی فیلد Save as type کلیک کنید. از کادر زیر مجموعه های آن که بصورت آبشاری باز شده است، گزینه PDF قابل مشاهده و انتخاب میباشد.

*چگونه از این افزونه استفاده کنیم و اسناد ورد را به PDF تبدیل کنیم؟
فرض کنید فایل وردی را آماده کرده اید و اکنون قصد تبدیل آن به فایل PDF را دارید. ابتدا سند ورد خود را توسط نرم افزار Microsoft Office Word باز کنید. پس از تغییرات لازم در آن و مطمئن شدن از عدم نیاز به ویرایش بیشتر، بر روی دکمه آفیس کلیک کنید.
از پنجره باز شده این دکمه فلش ماوس را بر روی گزینه …Save As ببرید و اندکی مکث کنید (و یا بر روی فلش کوچک سمت چپ آن کلیک کنید). در سمت راست این پنجره فرمت هایی را که برای ذخیره کردن فایل در اختیار شما قرار گرفته اند، مشاهده میشوند. از گزینه های فرمت قرار گرفته، فرمت PDF or XPS را انتخاب کنید.
با کلیک بر روی این گزینه پنجره ای برای محل ذخیره سازی و تغییر نام فایل (با نام Publish as PDF or XPS) باز خواهد شد. ابتدا اگر قصد تغییرنام فایل PDF را دارید، در فیلد File Name نام جدید را وارد کنید. در فیلد Save as Type میتوانید فرمت ذخیره فایل را مشخص کنید (PDF یا XPS) که البته این گزینه بصورت پیش فرض بر روی گزینه PDF قرار دارد. سپس محل ذخیره را مشخص کنید و بر روی دکمه Publish کلیک کنید تا اطلاعات موجود در سند ورد با فرمت PDF ذخیره گردند.
**نکته : اگر از گزینه Other Format برای ذخیره سازی استفاده میکنید، کافی است پس از کلیک بر روی فیلد Save as type ، از کادر آبشاری باز شده فرمت PDF (که قبلا آن را در تصویر نشان داده ایم) را انتخاب کرده و تایید نهایی نمایید**

گلامیدوارم از این آموزش بسیار کاربردی نهایت استفاده را ببرید،بدرود و موفق باشیدگل



آموزش - حسین - 1393 / 3 / 7

آپلود و دانلود چیست؟

اینترنت یک شبکه ی به هم پیوسته ی بسیار بزرگ است که هر کدام از ما زیر مجموعه ی بسیار کوچکی از این شبکه به حساب میایم . به گرفتن اطلاعات از این شبکه دانلود و به فرستادن اطلاعات بر روی شبکه برای استفاده عموم آپلود میگن . اصولا هر فایلی که توسط شما دانلود میشه توسط شخص دیگری قبلا آپلود شده است !



پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 3 / 7

گرفتن خلافی خودرو به صورت آنلاین یا غیر حضوری چیزی است که خیلی از افراد به دنبال آن هستند و بسیار پرکاربرد است.

*روش اول : برای دریافت تلفنی خلافی خودرو فقط کافی است از منزل و یا محل کار خود شماره تلفن 88288888 در تهران ( 021 ) را بگیرید و از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوید.

*روش دوم : برای آگاهی از خلافی خودرو ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت ، یک کد 17 رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع می شود.اکنون شما می بایست این کد را به شماره 1101202020 از طریق SMS ارسال کنید.پس از چند لحظه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای شما ارسال می شود . اگر بعد از کد 17 رقمی * بزنید و به 1101202020 ارسال کنید شناسه پرداخت و شناسه قبض هم برای شما ارسال میشود که از طریق درگاه بانک ملی قابل پرداخت می باشد.

اطلاع وضعیت راه بین دو شهر خاص از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS )

هموطنان می‌توانند در هر نقطه از کشور با ارسال پیش شماره‌ تلفن شهر مبدا و مقصد، اطلاعات مسیر مورد نظر خود را دریافت کنند.برای این کار باید ابتدا کد تلفن شهر مبدا و پس از قراردادن فاصله، کد شهر مقصد را از طریق سرویس پیامک تلفن همراه به شماره 3000141 ارسال کرد، تا در اسرع وقت مسافت بین دو شهر و آخرین وضعیت مسیر در خواستی از طریق پیام کوتاه اعلام شود.به طور مثال، برای دریافت اطلاعات مسیر تهران قزوین، باید یک پیامک با ساختار 021281 به شماره 3000141 ارسال شود.



پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 3 / 7

آموزش کامپیوتر, ترفند کامپیوتر, کیس رایانه

*از دکمه یا کلید POWER کیس استفاده نکنید: حتی‌الامکان از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید. معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند، باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.
وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم‌عامل ویندوز شود و همچنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند. از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری کنید، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کنید؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود. برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند نصب نکنید، نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.
در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد. درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کنند.
منبع:noorportal.net

*راه‏هایی برای خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد: در این ترفند قصد داریم روش های بسیار جالبی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید سیستم خود را تنها با استفاده از چند کلید موجود بر روی صفحه کلید Standby ،Hibernate ،Logoff ،Restart ،Shutdown و Switch User نمایید. لازم به ذکر است که کمتر کسی از این ترفندها آگاه است و همچنین با استفاده از آنها میتوانید سرعت کار با کامپیوتر را بیشتر کنید.
بدین منظور:
گلبرای Shutdown کردن:
برای Shutdown نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start حرف U انگلیسی را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم خاموش میشود.

گلبرای Restart کردن:
برای Restart نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس R را با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Restart میشود.

گلبرای Standby کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس S را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Standby میشود.

گلبرای Hibernate کردن:
برای Hibernate نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس H را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Hibernate میشود.

گلبرای Loggoff کردن:
برای Loggoff نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلید L را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Logoff میشود.

گلبرای Switch User کردن:
برای Switch User نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای L و سپس S را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Switch User میشود.


*کامپیوتر شما از چه زمانی روشن بوده است؟
آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده بودید که چگونه میتوان به مدت زمان روشن بودن کامپیوتر پی برد؟ با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به راحتی و با تایپ یک دستور بفهمید که از مدت زمان روشن بودن کامپیوتر شما چه مدت گذشته است.

گلبرای این کار:
از منوی Start به Run بروید.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. دستور net statistics workstation را وارد کرده و Enter بزنید. خواهید دید که متونی ظاهر میگردد. در بالاترین قسمت و در مقابل Statistics since میتوانید زمان و تاریخ روشن شدن سیستم را ببینید.



RE: آموزش - حسین - 1393 / 3 / 9

نگهداري از كامپيوتر

آيا مي خواهيد سالها به عمر كامپيوتر خود بيفزاييد. در اينجا نكاتي ساده را به اطلاع شما مي رسانيم كه از كاهش كارايي و عمر كامپيوتر جلوگيري مي كند.بزرگترين دشمن كامپيوتر گرماست، كه باعث مي شود چيپ هاي و ديگر اجزاي داخلي كامپيوتر گرم شوند. و همچنين از كارايي كامپيوتر مي كاهد.اولين چيزي كه بايد چك كنيد اين است كه از جريان هوا در اطراف كامپيوتر خود مطمئن شويد. اگر كامپيوتر خود را در يك محفظه قرار مي دهيد. حتماً در پشت آن يك سوراخ دايره اي براي جريان هوا باز كنيد. به طوريكه اين سوراخ مسير هواي فن كامپيوتر شما را باز نگه دارد. تا هواي خنك بتواند از داخل كيس كامپيوتر شما بگذرد.

اگر كامپيوتر را در داخل محفظه اي قرار مي دهيد، حداقل تا فضاي 10 سانتي متري پشت كيس نبايد هيچ مانعي وجود داشته باشد. تا جريان هوا برقرار شود. مطمئن شويد بالا و پشت مانيتور شما از گرد و خاك پاك شده است. كتابها، ورقهاي كاغذ، جعبه ها و ساير اشياء را روي مانيتور خود قرار ندهيد. هميشه به شكافهاي بالاي مانيتور توجه كافي داشته باشيد تا گرماي اضافي به راحتي دفع شود. اگر اين گرما دفع نشود گرماي اضافي به قطعات الكترونيكي مانيتور سرايت كرده كه نتيجه آن بهم ريختگي رنگ، لرزش تصوير و مشكلات ديگري را براي مانيتور است.

كار بعدي كه مي توانيد انجام دهيد پاك كردن گرد و غبار از سطوح داخلي كامپيوتر است.اين كار را حداقل دو بار در سال انجام دهيدو هر دو سال يكبار اين كار را براي مانيتور انجام دهيد. به گرد و غبار همانند يك پتو نگاه كنيد، كه چيپهاي كامپيوتر را داغ نگه مي دارند، هر چه گرد و خاك بيشتري روي آنها نشسته باشد، بيشتر داغ ميشوند. چه ميزان گرد و خاك زياد است؟ 0.05 ميليمتر چطور است يا آنقدر كه بتوان گرد و غبار را ديد، همين ميزان كم مي تواند دماي داخلي چيپها را 5 درصد افزايش دهد. به نظر شما 5 درصد زياد نيست ! اگر بدانيد اين مقدار ميتواند سالها از عمر كامپيوتر شما بكاهد چطور؟

راحت ترين راه براي نظافت داخل كامپيوتر استفاده از يك جاروبرقي خانگي است. بعد از اينكه با يك مكنده مانند جاروبرقي آن را تميز كرديد مي توانيد از هواي فشرده (با فشار كم طوري كه به قطعات كامپيوتر صدمه وارد نشود) براي بيرون راندن گرد و غبار باقي مانده استفاده كنيد. مطمئن شويد كه پره هاي فن هاي خنك كننده را كاملاً تميز كرده ايد. فن منبع تغذيه برق و CPU و كيس را تميز كنيد. براي نظافت كي برد هم از هواي فشرده استفاده كنيد و توجه داشته باشيد كه هيچگاه براي نظافت كي برد از مايعات استفاده نكنيد. و از يك كاور براي پوشاندن كي برد در زمان بي كاري كي برد استفاده كنيد. با همين روش ساده سالها به عمر كي برد خود اضافه مي كنيد.

و اما مي رويم سراغ هارد ديسك، اول از همه توجه داشته باشيد كه هارد ديسك به گونه اي طراحي شده است كه به صورت افقي نصب شود بنابراين نمي توانيد هارد ديسك را به پهلو نصب كنيد و از آن انتظار كار بيش از دو سال را داشته باشيد. 90 درصد هارد ديسكها كه به پهلو در كيس نصب مي شوند بعد از دو سال مشكل پيدا مي كنند و احتياج به تعويض دارند. اين شيوه نصب باعث فشار وارد شدن به قسمت كوچكي از بيرينگ هاي هارد مي شود و اين بيرينگ ها خراب مي شوند. ولي با نصب افقي هارد وزن هارد به طور يكنواخت در كل سطح بيرينگ تقسيم مي شود بنابراين بيرينگ هارد دچار خرابي پيش از موعد نمي شود.

معمولاً هارد ديسكهايي كه روي قطعاتي كه توليد گرما مي كنند قرار مي گيرند يا بين قطعات ديگر ساندويچ شده اند و براي تبادل حرارت و جريان هوا فضاي كافي وجود ندارد زودتر دچار مشكل مي شوند. بخاطر داشته باشيد كه هارد درايو شما داراي يك موتور و قطعات متحرك است. هر چه تهويه هوا در اطراف آن بيشتر باشد راحتر گرماي اضافي را دفع مي كند و عمر آن بيشتر خواهد بود. در ضمن هارد نسبت به لرزش و تكانهاي شديد به خصوص در حال كار حساس است پس مراقب هارد ديسك خود باشيد و كامپيوتر خود را روي ميزي قرار دهيد كه محكم و ثابت است. به كامپيوتر خود اجازه بدهيد نفس بكشد و آن را تميز نگه داريد تا در سالهاي بعد هم در خدمت شما باشد.



پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 3 / 15

تمام کلیدهای میانبر مرورگر IE به شرح زیر می باشد
F1: نمایش راهنمای مرورگر. در زمانی که پنجره ای باز باشد راهنمای مربوط به همان عنصر را نمایش میدهد.
F11: جابجایی بین حالت تمام صفحه در مرورگر و پنجره در ابعاد عادی.
Tab: حرکت بسمت جلو در بین عناصر صفحه وب و نوار آدرس و نوار لینک.
Shift+Tab: حرکت بسمت عقب در بین عناصر صفحه وب و نوار آدرس و نوار لینک.
Alt+Home: رفتن به صفحه خانگی.
Alt+Right Arrow: رفتن به صفحه بعدی.
Alt+Left Arrow: رفتن به صفحه قبلی.
Backspace: رفتن به صفحه قبلی.
Shift+F10: نمایش منوی آبشاری و میان بر برای یک لینک.
Ctrl+Tab: انتقال (ترفندستان) بین فریم ها بسمت جلو.
F6: انتقال بین فریم ها بسمت جلو.
Shift+Ctrl+Tab: انتقال بین فریم ها بسمت عقب.
Up Arrow: حرکت صفحه بسمت ابتدای سند.
Down Arrow: حرکت صفحه بسمت انتهای سند.
Page Up: حرکت به سمت ابتدای صفحه با انجام پرشی بزرگ تر نسبت به دکمه بالا.
Page Down: حرکت به سمت انتهای صفحه با انجام پرشی بزرگ تر نسبت به دکمه پایین.
Home: انتقال صفحه به ابتدای سند.
End: انتقال صفحه به انتهای سند.
Ctrl+F: نمایش پنجره جستجو برای صفحه جاری.
F5: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه در صورتی که نیازی به این کار باشد (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب متفاوت باشد).
Ctrl+R: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه در صورتی که نیازی به این کار باشد (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب متفاوت باشد).
Ctrl+F5: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب یکسان باشد) مناسب برای صفحاتی که توسط Ispها Cache می شوند.
Esc: متوقف نمودن عملیات دانلود در صفحه.
Ctrl+O: باز نمودن یک مکان (آدرس اینترنتی) دیگر.
Ctrl+L: باز نمودن یک مکان (آدرس اینترنتی) دیگر.
Ctrl+N: باز نمودن یک صفحه مرورگر دیگر.
Ctrl+W: بستن صفحه مرورگر جاری.
Ctrl+S: ذخیره نمودن صفحه جاری.
Ctrl+P: چاپ صفحه جاری. (ترفندستان)
Enter: فعال سازی لینک انتخاب شده.
Ctrl+E: باز نمودن جستجو در نوار مرورگر.
Ctrl+I: باز نمودن علایق(Favorites) در نوار مرورگر.
Ctrl+H: باز نمودن سابقه (History) در نوار مرورگر.
Alt+D: قرار دادن متن انتخاب شده در نوار آدرس.
F4: نمایش نوار آدرس سوابق.
Ctrl+Left Arrow: در صورتی که این کلید را در نوار آدرس فشار دهید مکان نما به شکست بعدی سمت چپ (محلی که کاراکتر / قرار دارد) منتقل می گردد.
Ctrl+Right Arrow: در صورتی که این کلید را در نوار آدرس فشار دهید مکان نما به شکست بعدی سمت راست (محلی که کاراکتر / قرار دارد) منتقل می گردد.
Ctrl+Enter: در نوار آدرس با زدن این کلید رشته www. به اول متنی که در آدرس باز نوشته اید اضافه می گردد. همچنین رشته com. را به انتهای این رشته اضافه مینماید. مثال: http://www.google.com
Up Arrow: در صورتی که خاصیت Auto Complete فعال باشد. در لیست مزبور به سمت بالا حرکت می کند.
Down Arrow: در صورتی که خاصیت Auto Complete فعال باشد. در لیست مزبور به سمت پایین حرکت می کند.
Ctrl+D: صفحه جاری را به فهرست علایق (Favorites) اضافه میکند.
Ctrl+B: نمایش پنجره سازمان دهی علایق.
Alt+Up Arrow: بالا رفتن در لسیت در پنجره سازمان دهی علایق.
Alt+Down Arrow: پایین رفتن در لسیت در پنجره سازمان دهی علایق.
Ctrl+X: حذف ( درصورت امکان) و انتقال کپی عنصر انتخاب شده به حافظه.
Ctrl+C: کپی عنصر انتخاب شده به حافظه.
Ctrl+V: اضافه نمودن عنصر درون حافظه در مکان فعلی.
Ctrl+A: انتخاب تمام عناصر


پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 3 / 16

باسلام
دوستان بعضی از صفحات وب بسیار طولانی شده مثلا بخش دانستنی های جالب ، برای اینکه به آخرین مطلب یا موضوع( ته صفحه) سریعتر رجوع کنید کافیست کلید End از صفحه کلید را فشار دهید وجهت رجوع به اول صفحه(سر صفحه) کلید Home را فشار دهید. دوستدار شما حسین


پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 3 / 26

راه حلی برای رفع مشکل PDF
به راحتی می‌توانید مشکل دیدن صفحات PDF افقی را برطرف کنید.

اگر در بین صفحات فایل PDF تان صفحه‌هایی به شکل افقی دارید که آن‌ها را عمودی نشان می‌دهد و این قضیه شما را اذیت می‌کند می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید و صفحه را به شکل افقی ببینید.

کافی است بر روی صفحه مورد نظر کلیک کنید و کلیدهای Ctrl+shift+dash را به طور همزمان فشار دهید می‌بینید که صفحه چرخیده و مشکل شما را حل می‌کنید.

نکته: منظور از کلید dash همان زیر خط (-) است.


پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 3 / 27

آیا به این مشکوکید که سیستم شما آلوده به یک بد افزار است؟ چرا؟ به این دلیل که از حد معمول کند‌تر عمل می‌کند؟ شاهد باز شدن برنامه‌های‌ ‌نامنتظره هستید؟ نرم‌افزار امنیتی شما از کار افتاده است؟

در حالتی که به آلوده بودن سیستم خود به یک بد‌افزار مشکوک شده‌اید، باید کارهای زیر را مد نظر قرار دهید؛

1 - از هرگونه خرید آنلاین و عملیات بانکی که شامل ورود اطلاعات حساب بانکی یا گذرواژه باشد، خودد اری‌ و این عملیات را متوقف کنید.

2 – از فعال و به روز بودن نرم افزار امنیتی خود مطمئن شوید. سیستم شما باید دست‌کم به یک آتی ویروس و یک فایروال مجهز باشد.

3 – سری‌ا اقدام به اسکن ‌سیستم خود کنید و هر موردی را که از سوی آنتی ویروس ‌موردی مشکوک گزارش شد، پاک یا قرنطینه و در صورت لزوم از اسکن پیش از بوت شدن سیستم عامل استفاده کنید.

در بسیار از موارد کاربران بنا به دلایلی از جمله اینکه سیستم دچار کندی بیش از اندازه شده‌ یا در روی مرورگر آنها تبلیغاتی ناخواسته به نمایش در‌می‌آید و یا اینکه برخی برنامه‌ها‌ غیر منتظره و خودکار اجرا می‌شوند، گمان به این می‌برند که سیستم آنها ویروسی شده است. در حالی که همه اینها می‌تواند نشانی از آلوده بودن سیستم به یکی از انواع بدافزار باشد ـ بنا به موارد خاص ـ اما همواره همه اینها، نشانی از آلودگی سیستم نیست.

برای آنکه بدانید آیا سیستم شما آلوده به بدافزار شده چند مرحله کار لازم است؛ نخست اینکه باید 9 گونه بد‌افزار موجود برای سیستم های رایانه‌ای را ـ که بنا بر‌ نوع فعالیت و عملکرد مشخص و طبقه بندی شده‌‌اند ـ بشناسید. همچنین درک و دریافت اینکه یک بد افزار چگونه منتشر شده و خود را در سطح سیستم تکثیر می‌کند نیز در شناسایی سیستم آلوده مهم است. پس از آن می‌توانید از یکی از ده نشانه و علایم زیر برای دریافت اینکه سیستم شما آلوده به یک گونه ‌ویروس یا بد‌ افزار شده است یا خیر، استفاده کنید.

ده نشانه برای فهمیدن آلوده بودن سیستم به «ویروس»
ذکر این مهم لازم است، همان گونه که گفته شد، اینها علایمی است که برخی از آنها می‌تواند بنا به دلایلی دیگر نیز بروز کند، اما وجود چند عامل و نشانه زیر‌ همزمان در سیستم، در بیشتر مواقع حاکی از آلودگی سیستم به یک بد‌افزار است.

1 – کندی بیش از حد سیستم عامل‌
2 – وقتی ‌روی آیکون ها کلیک می‌کنید، هیچ واکنشی رخ نمی‌دهد یا آنکه برنامه‌های شما به درستی عمل نمی‌کنند.
3 – سیستم عامل بی دلیل Reboot شده، به اصطلاح هنگ می‌کند – Freeze ‌– یا خاموش می‌شود
4 – آنتی ویروس یا نرم افزار امنیتی شما ‌ناگهانی از کار می‌افتد و قادر به فعال‌سازی دوباره نیست
5 – امکان دسترسی به بخش‌هایی از دیسک سخت یا برخی درایو ها وجود ندارد و این تلاش با پیغام خطا روبه‌رو می‌شود
6 – پرینتر شمایکباره از دسترس خارج می‌شود و امکان پرینت گرفتن از مستندات فراهم نیست.
7 پیام‌هایی ‌روی سیستم شما به نمایش در‌می‌آید که حاکی از آلوده شدن سیستم به ویروس است. معمولا نام نرم‌‌افزار یا کدی که این پیام را صادر می‌کند نا‌مشخص و نا‌معلوم است.
8 – پیام‌های تبلیغاتی نا‌خواسته و در زمان‌های نا خواسته ‌روی سیستم عامل و به ویژه بر ‌مرورگر شما به نمایش در‌می‌آید. این یکی از جدی‌ترین نشانه‌های آلوده بودن سیستم به بد افزار است.
9 – برای دانلود و نصب یک نرم افزار امنیتی مانند آنتی ویروس و یا سایر برنامه‌ها مشکلات جدی وجود داشته و معمولا این کار موفقیت‌آمیز نیست
10 – فایل‌ها یا آیکو‌ن‌های موجود بر‌ دسکتاپ یا بخش‌های دیگر از دیسک سخت‌ یکباره ناپدید و پسوند فایل‌ها به شکل عجیب و غریبی تغییر می‌کند و پوشه‌ها و برنامه‌ها مخفی می‌شوند.



پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 4 / 8


نحوه صحیح کپی کردن متن از اینترنت به word

در اين آموزش قصد داريم راه درست كپي كردن متن از اينترنت به word را آموزش دهيم. خواهيد ديد كه چقدر خوب و منظم متن مورد نظر در word كپي مي شود.
ساده ترين راه اين است كه بعد از انتخاب متن مورد نظر از اينترنت و انتخاب گزينه copy به محيط word بياييد حالا از منوي Edit گزينه Paste Special را انتخاب كنيد (نه گزينه Paste ). بعد از انتخاب اين گزينه، كادر محاوره‌اي باز مي‌شود كه بايد از آن گزينه Unformatted Text را انتخاب كنيد. با اين كار، فقط متن شما در Word چسبانده مي‌شود بدون اين كه فرمت و شكل و شمايل‌هاي اضافي، مزاحم كارتان شوند.
اميدوارم اين آموزش مفيد واقع شده باشد.


پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 4 / 8

[b]این هم لیست تمامی خطاهای مودم ( error های مودم) /b]:

600- اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمائید این خطا نمایش داده میشود.
601- راه انداز Port بی اعتبار می باشد.
602- Port هم اکنون باز میباشد و برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجدّداً راه اندازی کرد.
603- بافر شماره گیری ، بیش از حد کوچک است.
604- اطلاعات نادرستی مشخص شده است.
605- نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند.
606- Port شناسائی نمی شود.
607- ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار میباشد.
608- راه انداز مودم نصب نشده.
609- راه انداز مودم شناسائی نشده .
610- بافر ندارد .
611- اطلاعات مسیر یابی غیر قابل دسترسی می باشد .
612- مسیر درست را نمی تواند پیداکند.
613-نرخ فشرده سازی بی اعتبار برای داده ها انتخاب شده.
614- سر ریزی بافر.
615- Port پیدا نشده .
616- یک درخواست نا همزمان در جریان می باشد.
617- Port یا دست گاه هم اکنون قطع می باشد.
618- Port باز نمی شود . (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.)
619- Port قطع می باشد. (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.)
620- هیچ نقطه ی پایانی وجود ندارد .
621- نمی تواند فایل دفترچه ی راهنما ی تلفن را باز نماید.
622- فایل دفترچه ی تلفن را نمی تواند بار گزاری کند.
623- نمی تواند ورودی دفتر راهنمای تلفن را بیابد.
624-نمی توان روی فایل دفتر راهنمای تلفن نوشت.
625- اطلاعات بی اساسی در دفتر راهنمای تلفن مشاهده می شود .
626- رشته را نمی تواند بار گزاری کند.
627-کلید را نمی تواند پیدا کند.
628- Port قطع شده.
629- Port به وسیله ی دستگاه راه دور قطع می شود.(سازگار نبودن برنامه ی راه انداز مودم با برنامه ی ارتباطی).
630- Port به دلیل از کار افتادگی سخت افزار قطع می باشد.
631- Portتوسط کاربر قطع شده .
632- اندازه ی ساختار داده اشتباه می باشد.
633- Port هم اکنون مورد استفاده می باشد و برای Remote Access Dial-up پیکر بندی نشده.(راه انداز درستی بر روی مودم نصب نشده).
634- نمی تواند کامپیوتر شما را روی شبکه راه دور ثبت نماید .
635- خطا مشخص نشده.
636- دستگاه اشتباهی به Port بسته شده است .
637- رشته ( (Stringنمی تواند تغییر یابد.
638- زمان درخواست به پایان رسیده.
639- شبکه ی نا همزمان قابل دسترسی نیست.
640- خطای NetBIOS رخ داده.
641- سرور نمیتواند منابع NetBIOS مورد نیاز برای پشتیبانی سرویس گیرنده را در اختیار بگیرد.
642- یکی از اسامی NetBIOS شما هم اکنون روی شبکه ی راه دور ثبت می گردد.( دو کامپیوتر می خواهند با یک نام وارد شوند.)
643- Dial-up adaptor در قسمت Network ویندوز وجود ندارد.
644- شما Popus پیغام شبکه را دریافت نخواهید کرد.
645- Authentication داخلی اشکال پیدا کرده.
646- Account در این موقع روز امکان log on وجود ندارد.
647- حساب قطع میباشد .
648- اعتبار Password تمام شده .
649- حساب اجازه ی دستیابی راه دور (Remote Access) را ندارد.(به نام کلمه ی عبور اجازه ی Dial-up داده نشده است.)
650- سرور Remote Accessپاسخ نمیدهد.
651- مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده خطائی را گزارش کرده است.(اشکال پیش آمده از مودم شماست.)
652- پاسخ نا مشخصی از دستگاه در یافت می شود.
653- Macro (دستور العمل کلان) .ماکرو خاسته شده توسط راه انداز در لیست فایل .INF موجود نمی باشد.
654-یک فرمان یا یک پاسخ در قسمت .INF دستگاه به ماکرو نامشخص اشاره می کند .
655- (پیغام) در فایل .INF دستگاه مشاهده نمی شود.
656- دستور العمل (ماکرو Default Off ) در فایل .INF دستگاه شامل یک دستور العمل نا مشخص می باشد.
657-فایل .INF دستگاه نمی تواند باز شود.
658- اسم دستگاه در فایل .INF دستگاه یا در فایل INI. رسانه بیش از حد طولانی میباشد.
659- فایل INI. رسانه به نام نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند.
660- فایل INI. رسانه برای این فرمان پاسخی ندارد.
661- فایل .INF دستگاه فرمان را از دست داده است.
662- تلاش برای قرار دادن یک ماکرو لیست نشده در قسمت فایل .INF دستگاه صورت نگرفته است.
663- فایل INI. رسانه به نوع نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند.
664- نمی تواند به حافظه اختصاص دهد.
665- Port برای Remote Access پیکر بندی نشده.
666- مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده در حال حاضر کار نمی کنند.
667- فایل INI. رسانه را نمی تواند بخواند.
668- اتصال از بین رفته است.
669- پارامتر بکار گرفته شده در فایل INI. رسانه بی اعتبار میباشد.
670- نمی تواند نام بخش را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
671- نمی تواند نوع دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
672- نمی تواند نام دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
673- نمی تواند کاربر را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
674- نمی تواند بیشترین حد اتصالBPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
675- نمی تواند بیشترین حد BPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند.
676- خط اشغال می باشد.(رایج ترین خطا است و البته با توجه به تجربه ی من این خطا زمانی که راه انداز مودم به درستی نصب نشده باشد هم رخ میدهد .پس با برخورد با این خطا نگران نباشید.
677- شخص بجای مودم پاسخ میدهد.
678- پاسخی وجود ندارد.
679- نمی تواند عامل را پیدا کند.
680-خط تلفن وصل نیست .
681- یک خطای کلی توسّط دستگاه گزارش داده میشود.
682- Writing section Name دچار مشکل شده.
683- Writing device name با مشکل مواجه است.
684- device name .684 writing با مشکل رو به رو می باشد .
685- Writing maxconnectbps با مشکل رو به رو می باشد .
686- Writing maxcarrierBPS با مشکل رو به رو می باشد .
687- user writing با مشکل رو به رو می باشد .
688- Default Off Writing با مشکل رو به رو می باشد .
689- Reading Default Off با مشکل رو به رو می باشد .
690- فایل INI. رسانه خالی است.
691- دسترسی صورت نمی گیرد زیرا نام و کلمه ی عبور روی دومین بی اعتبار است.
692- سخت افزار در درگاه یا دستگاه های متصل شده از کار افتاده است .
693- Binary macro با مشکل رو به رو می باشد .
694- خطای DCB یافت نشد.
695- ماشین های گفتگو آماده نیستند.
696- راه اندازی ماشین های گفتگو با مشکل رو به رو می باشد .
697 � Partial response Looping با مشکل رو به رو می باشد .
698- پاسخ نام کلیدی در فایل .INF دستگاه در فرمت مورد نظر نمی باشد.
699- پاسخ دستگاه باعث سر ریزی بافر شده است.
700- فرمان متصل به فایل .INF دستگاه بیش از حد طولانی می باشد.
701- دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده .COM تغییر میابد.
702- پاسخ دستگاه زمانی در یافت می گردد که هیچ کس انظار ندارد.
703- در فعّالیت کنونی مشکلی ایجاد شده.
704- شماره ی callback اشتباه است.
705- مشکل invalid auth state .
706- invalid auth state دچار مشکل شده.
707- علامت خطا یاب X.25.
708- اعتبار حساب تمام شده است .
709- تغییر پسورد روی دومین با مشکل رو به رو شده.
710- در زمان ارتباط با مودم ، شما خطا های سری بیش از حد اشباع شده ، مشاهده می شود.
711- Rasman initialization صورت نمی گیرد.
712- در گاه Biplex در حال اجرا می باشد. چند لحظه بعد دوباره شماره بگیرید.
713- مسیر های ISDN فعال در خط اصلی قطع می باشد.
714- کانالهای ISDN کافی برای ایجاد تماس تلفنی در دسترس نمیباشد .
715- به دلیل کیفیت ضعیف خط تلفن ، خطا های فراوانی رخ می دهد.
716- پیکر بندی remote access IP غیر قابل استفاده می باشد.
717- آدرس های IP در static pool remote access IP وجود ندارد.
718- مهلت برقراری تماس PPP پایان پذیرفته است.
719- PPP توسط دستگاه راه دور پایان میابد .
720- پروتکل های کنترل PPP پیکر بندی نشده.
721- همتای PPP پاسخ نمی دهد.
722- بسته ی PPP بی اعتبار می باشد.
723- شماره تلفن ، از جمله پسوند و پیشوند ، بش از حد طولانی می باشد.
724- پروتکل IPX نمی تواند بر روی در گاه Dial �Out نماید زیرا کامپیوتر یک مسیر گردان IPX می باشد.
725- IPX نمی تواند روی Port (در گاه) Dial �in شود زیرا مسیر گردان IPX نصب نشده است.
726- پروتکل IPX نمی تواند برای Dial- out روی بیش از یک درگاه و در یک زمان استفاده شود.
727- مودم نمی تواند به فایل TCPCFG.DLL دست یابد.
728- مودم نمی تواند آداپتور IP متصل به Remote Access را پیدا کند.
729- slip استفاده نمی شود مگر اینکه پروتکل IP نصب شود.
730- ثبت کامپیوتر کامل نمی باشد.
731- پروتکل پیکر بندی نمی شود.
732- توافق بین PPP صورت نگرفته است.
733- پروتکل کنترل PPP برای پروتکل این شبکه سرور موجود نمی باشد.
734- پروتکل کنترل لینک PPP خاتمه یافته است .
735- آدرس مورد نیاز توسط سرور رد می شود .
736- کامپیوتر راه دور پروتکل کنترل را متوقف می کند.
737- نقطه برگشت LOOPBACK DETECTED) ) شناسائی شد .
738- سرور آدرس را مشخص نمی کند.
739- سرور راه دور نمی تواند از پسورد ENCRYPTED ویندوز NT استفاده نماید.
740- دستگاههای TAPI که برای remote access پیکر بندی می شوند به طور صحیح نصب و آماده نشده اند.
741- کامپیوتر محلی از encryption پشتیبانی نمی نماید.
742- سرور راه دور از encryption پشتیبانی نمی نماید .
743- سرور راه دور به encryption نیاز دارد.
744- نمی تواند شماره شبکه IPX را استفاده نماید که توسط سرور راه دور در نظر گرفته شده است.
745- یک فایل مهم و ضروری آسیب دیده dial-up Networking. را دوباره نصب کنید.
751- شما ره ی callback شما کاراکتر بی اعتبار می باشد.فقط این کاراکتر ها مجاز میباشند: - ، ( ، ) ، W، T ، P ، Space ، @ و 0 تا 9.
752- در زمان پردازش Script یک خطای نحوی صورت می گیرد .
753- اتصال نمی تواند قطع شود زیرا توسط مسیر گردان چند پروتکلی ایجاد شده .
754- سیستم قادر به یافتن bundle چند اتصالی نمی باشد .
755- سیستم قادر به اجرای شماره گیری خودکار نمی باشد. زیرا این ورودی یک شماره گیر عادی می باشد .
756- این اتصال هم اکنون در حال شماره گیری می باشد.
757- خدمات دستیابی راه دور خود به خود آغاز نمی شود . اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید.
758- اشتراک اتصال اینترنت هم اکنون روی این اتصال میسر می گردد.
760- در زمان فراهم آوری امکانات مسیر یابی این خطا رخ می دهد.
761- در زمان فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت برای این اتصال این خطا رخ می دهد.
763- اشتراک اتصال اینترنت فعال نمی باشد و یا دو اتصال LAN و یا بیشتر به علاوه اتصالی که با این LAN ها مشترک شده وجود دارد .
764- دستگاه کارت خوان smartcard نصب نیست .
765- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN با آدرس IP در حال حاضر پیکر بندی می شود که برای آدرس گزاری اتوماتیک IP مورد نظر است.
766- سیستم نمی تواند هیچ گواهی را بیابد.
767- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN بر روی شبکه شخصی انتخاب میگردد که بیش از یک آدرس IP را پیکر بندی کرده .اتصال LAN را با یک آدرس IP مجزا مجددا پیکر بندی نمایید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت صورت گیرد .
768- به دلیل رمز دار نکردن داده ها اتصال صورت نمی گیرد .
769- مقصد مشخصی قابل دستیابی نمی باشد.
770- دستگاه راه دور تلاش برای برقراری ارتباط را نمی پذیرد.
771- اقدامات اتصال صورت نمی گیرد زیرا شبکه اشغال می باشد .
772- سخت افزار شبکه کامپیوتر راه دور با نوع تلفن در اختیار سازگاری ندارد .
773- امکان ایجاد اتصال میسر نمی باشد زیرا شماره مقصد تغییر کرده است .
774- به دلیل از کار افتادگی ، موقتا اتصال صورت نمی گیرد .
775- مکالمه تلفنی توسط کامپیوتر راه دور قطع شد.
776-مکالمه تلفنی نمی تواند وصل گردد ، زیرا مقصد خواسته است که یک ویژگی را حفظ کند.
777- اتصال صورت نمی گیرد زیرا مودم (یا سایر دستگاه های ارتباط دهنده) روی کامپیوتر راه دور دچار مشکل شده اند.
778- تایید هویت سرور امکان پذیر نیست .
779- برای برقراری dial � out این اتصال باید از Smartcard استفاده کرد .
780- عمل انجام شده برای این اتصال بی اعتبار می باشد .
781- تلاش برای رمز گزاری صورت نمی گیرد زیرا گواهی معتبری یافت نشد.
782- ترجمه آدرس شبکه در حال حاضر به عنوان یک پروتکل مسیر یابی نصب می گردد و باید قبل از اینکه باید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت فراهم گردد حذف شود .
783- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی یابد . اتصال LAN که به عنوان شبکه شخصی انتخاب می گردد .(اتصال آداپتور LAN را چک کنید .)
784- در حالی که این اتصال را در زمان logon استفاده می کنید ، شما نمی توانید شماره بگیرید زیرا این اتصال برای استفاده از نام کاربری پیکر بندی شده است که متفاوت از نام کاربر روی smartcard می باشد . چنانچه بخواهید آن را زمان log onاستفاده نمائید باید برای استفاده از user name روی کارت smart آن را پیکر بندی کنید.
785- در صورت استفاده از این اتصال در زمان log on شما نمیتوانید شماره گیری کنید. زیرا برای استفاده از یک
Smartcard پیکر بندی نشده است.
786- مبادرت به اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا هیچ گواهی نامه ی معتبری برای تصدیق امنیت روی کامپیوتر
شما وجود ندارد .
787- اتصال L2TP غیر ممکن است زیرا لایه امنیتی نمیتواند کامپیوتر راه دور Authentication نماید .
788- تلاش برای ایجاد اتصال L2TP بی نتیجه می باشد.زیرا لایه امنیتی نمی تواند پارامتر های سازگار با کامپیوتر راه دور را فراهم نماید .
789- تلاش برای ایجاد اتصال L2TP فراهم نمی گردد زیرا لایه امنیتی با یک خطای پرداز شی در طول سازگاری با کامپیوتر راه دور مواجه است.
790- تلاش برای اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا تائید گواهی نامه بر روی کامپیوتر راه دور میسر نمی باشد.
791- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا خط مشی امنیتی برای اتصال یافت نمی شود.
792- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا زمان توافق امنیتی به پایان رسیده است.
793- اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا این خطا رخ می دهد در حالی که در مورد امنیت به توافق می رسند.
794- ویژگی Radius این کاربر PPP نمی باشد.
795- ویژگی Radius نوع تونلی برای این کاربر نادرست میباشد.
796- ویژگی Radius نوع خدمات برای این کاربر نه قالب بندی می شود و نه به صورت CALLBACK قالب بندی
می شود.
797- مودم پیدا نشد.
798- گواهی نامه ای شناسایی نمی شود که بتواند که بتواند در پروتکل قابل ارائه استفاده شود .
799- اشتراک اتصال اینترنت میسر نمیگردد زیرا دو IP شبیه به هم در شبکه وجود دارد .
800- مودم قادر به ایجاد اتصال VPN نمی باشد یا سرویس دهنده VPN در دسترس نمی باشد.

موفق و پيروز باشيد .

آموزش نصب و خطاهای مودم ADSL
چراغهای موجود بر روی مودم ADSL

:USB مودم با USB وصل میباشد.
:LAN مودم با LAN وصل میباشد.
:ADSL 1- اگر این چراغ به طور ثابت روشن باشد نشان دهنده وصل شدن به مخابرات میباشد.
2-اگر این چراغ چشمک بزند مشکل احتمالآ از رانژه خط و یا در مسیر تلفن بیسیم و یا دو شاخه محافظ برق مشکل دارد.
:ALARM چنانچه این چراغ چشمک بزند مشکل یا از دوشاخه برق میباشد یا اینکه برق زیادی وارد دستگاه میشود.(شاید usb port برق زیادی وارد سیستم کرده و alarm بزند)
:ACT چراغ ترانسفر دیتا میباشد.
:Power چراغ روشن و خاموش کردن.
توجه: اگر به یوزر ارور 678 بدهد مودم یا نصب نیست و یا تنظیمات مشکل دارد که باید مجددآ چک شود.
توجه: در 2 حالت میتوان مودم را نصب کرد:
1- کارت شبکه(در این حالت احتیاج به نصب نیست)
2- با USB که حتمآ باید با درایور مودم نصب شود.
تذکر: تلفن بیسیم نباید در مدار باشد و چنانچه بخواهند استفاده کنند باید از Spliter استفاده کرد.
نحوه نصب مودم ADSL
1. سیم خط تلفن را به پورت Line اسپلیتر وصل نمایید.
2. سیم تلفن دیگر را به پورت ADSL اسپلیتر متصل نمایید و سر دیگر آن را به پورت Line مودم وصل کنید.
3. برای نصب گوشی تلفن باید سیم تلفن گوشی را به پورت Phone مربوط به اسپلیتر متصل نمایید.
4. فیش آداپتور را به Power مودم متصل کنید و آداپتور را به پریز برق وصل نمایید.
5.مودم را روشن نمایید.
================================
راهنمای عیب یابی و پشتیبانی خدمات ADSL
خط تلفن بوق آزاد ندارد
مودم ADSL را از مدار خارج کنید . خط تلفن را بررسی نمایید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با 117 تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید.
اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت Line مربوط به Splitter وصل کنید و کابل گوشی تلفن را پورت Phone مربوط به Splitter و کابل مودم را به پورت Modem یا ADSL مربوط به Splitter وصل کنید اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید. یعنی شماره شرکتی که اینترنت ADSL را از آن شرکت خریداری کردید.
چراغ لینک (Link) یا وضعیت (Status) مودم چشمک زن است (چراغ Link یا Status خاموش است) این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسیی کنید.
برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر و Caller ID را جدا کنید و
مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید.
در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.
علامت ضربدر قرمز رنگ بر رویconnection مشاهده می شود کابل Ethernet شما به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی کنید ، و اگر مودم به صورت USB به کامیپوتر متصل است ، مودم را یکبار خاموش و روشن نمایید یا جای USB آن را در پشت کامپیوتر تعویض نمایید.
چراغ link مودم شما هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید، ثابت است ولی به محض قطع شدن تماس لینک شما چشمک زن می‌شود (status خاموش می شود) ممکن است که پریز تلفن شما مجهز به نویزگیر باشد؛ بنابراین ابتدا از وجود برق‌گیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)
تمام LED های مودم شما جز POWER خاموش است تمام کابل‌هایی را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. 5 دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید.
در زمان نوسان برق، حتما” مودم را خاموش کنید.
نحوه اتصال مودم ADSL به کامپیوتر چگونه است؟ با توجه به نوع مودم اتصال می‌تواند از طریق usb یا ethernet و یا به هر دو شکل باشد. مودم‌هایی که دارای پورت ethernet هستند، قابلیت اتصال به هاب/سوییچ را نیز دارند.
چنان‌چه اتصال مودم به کامپیوتر از طریق USB برقرار شود، حتما باید درایور مربوط به مودم را روی کامپیوتر نصب کرد.
CD مربوط به درایور USB همراه با مودم تحویل داده می‌شود.
تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟ اکثر مودم‌ها را می‌توان به 2 صورت تنظیم کرد: pppoe و bridge.
چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی مهران نت تماس بگیرید. در این حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافی‌ست روی ویندوز تنظیمات مربوط بهIP address ، default gatway و DNS را رویlocal area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد.
اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیماتpppoe روی ویندوز انجام شود. برای این منظور چنان‌چه سیستم عامل، ویندوز Vista یا XP و یاwindows server 2003 باشد باید یکbroadband connection(pppoe) به روشی که در ادامه گفته خواهد شد، در ویندوز ساخته شود. در غیر این صورت (در سیستم عامل‌های 98، ME و 2000) باید از نرم افزارهای ویژه‌ای استفاده کرد
ساخت کانکشن دستی:
تنظیم pppoe روی سیستم عامل ویندوز XP چگونه است؟ برای تنظیم pppeo روی ویندوز xp باید یک broadband connection (pppoe) به روش زیرساخته شود:
ابتدا از طریق زیر به Network Connection می‌رویم:
Start > Settings > Control Panel > Network Connection
در این حالت پنجره زیر باز می‌گردد:

در این وضعیت با انتخاب گزینه Create a New Connection پنجره زیر باز می‌شود:

در این حالت با انتخاب گزینه Next به صفحه بعد وارد خواهیم شد:

در این صفحه باید گزینه Connect to the Internet را انتخاب کنید و کلید NEXT را کلیک کنید. بلافاصله پنجره زیر باز خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم “Set up my connection manually” شما قادر خواهید بود تا در مراحل بعد pppoe را تنظیم کنید.

با توجه به صفحه جدید می‌توانید گزینه مربوط به pppoe را پیدا و آن را تنظیم کنید. در این صفحه نیز انتخاب دوم مورد نظر است. “Connect using a broadband connection that requires a user name and password”


سپس گزینه Next را انتخاب کنید تا صفحه بعدی باز شود.
در این صفحه شما باید یک نام برای کانکشن خود انتخاب کنید.

پس از وارد کردن اسم و کلیک کردن بر روی Next صفحه بالا که برای ورود شناسه و رمز عبور کاربر طراحی شده است باز می‌شود. در این قسمت شما باید Username (شناسه کاربری) و Password (کلمه عبور) را مطابق با آنچه در هنگام نصب به شما تحویل داده شده است، وارد کنید. در این صفحه دو گزینه وجود دارد که انتخاب هر دو توصیه می‌شود.
گزینه اول: با انتخاب این گزینه کانکشن ساخته شده برای Windows User فعلی، برای Userهای دیگر ویندوز این دستگاه نیز قابل اجرا می‌شود.
گزینه دوم: برای تعیین آن است که این کانکشن،کانکشن اصلی ویندوز برای اتصال به اینترنت باشد یا خیر.
سپس بر روی گزینه‌ی Next کلیک کنید. در صفحه جدید بر روی finish کلیک کنید.

اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ اسپلیتر ابزاری‌ست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL.
همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.)
اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند.
s توجه:
برای اتصال بعضی از مودم‌ها افزون بر اتصال اسپلیتر به دیگر خط‌ها، به مودم نیز باید اسپلیتر وصل شود.
تاثیرات نویز روی سرویس ADSL2+ چگونه است؟وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد می‌شود.
در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:
- نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.
- نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود.
برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد .
درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت‌اند از:
- کلیه دستگاه‌های برقی (این دستگاه‌ها ممکن است بر روی ADSLاخلال ایجاد کنند)
- وجود تلفن بی‌سیم، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه
- سیم‌کشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم‌های برق
- نزدیکی موبایل به مودم
مشترکان می‌توانند با تماس با واحد پشتیبانی اطلاعات دقیقی درباره‌ی نویز خط خود به دست آورند.
علل قطعی‌های مکرر اینترنت ADSL چیست؟ قطع شدن سرویس به صورت پی در پی از دو عامل اصلی ناشی می‌شود:
- وجود نویز برروی خط می‌تواند اختلالاتی را بر روی اینترنت ADSL به وجود بیاورد که این مساله می‌تواند در مخابرات و یا در محل مشترک باشد. نسبت سیگنال به نویز باید استاندارد و مناسب باشد.
گفتنی‌ست نویزها واختلالات موقتی ممکن است قطعی پی در پی را به همراه داشته باشند.
- وجود ویروس بر روی کامپیوتر و یا شبکه مشترک می‌تواند موجب به وجود آمدن این مشکل شود. ویروس می‌تواند عواملی مانند ارسال/دریافت بی‌‌دلیل دیتا و در نتیجه اشغال شدن پهنای باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات دیگر شود. یکی از راه‌های تشخیص ویروس در هنگام استفاده از اینترنت استفاده از دستور netstat-on است. این دستور باید در محیط command prompt اجرا شود.
توجه:
برنامه‌هایp2p از سرورهای شخصی افرادی که در آن شبکه عضو هستند، استفاده می‌کند و ممکن است در همان زمان فردی از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رایانه شما باشد. به همین دلیل موجب می شود که کیفیت سرویس اینترنت کاهش یابد.
بنابراین سرعت سرویس هرگز با این گونه برنامه‌ها (جانبی) سنجیده نمی‌شود.
اختلالات تلفن بر روی ADSL به چه دلیل است؟ از آن جا که در تکنولوژیADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده می‌شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده‌ی هم‌زمان برقرار نباشد، می‌توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند.
دراغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر به خط، گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.
برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می‌شود بر روی خطی که ADSLروی آن راه‌اندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشی‌ها و اسپلیترهای موجود روی این خط جدا شوند و اینترنت تست شود.
در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیترها یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست می‌توان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.
همچنین استفاده از گوشی‌ها و یا دستگاه‌های متعدد بر روی خطی که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد می‌شود از خط ADSLاستفاده‌های جانبی زیاد صورت نگیرد.
هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطایError691 گرفته می‌شود. این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ می‌دهد. در این شرایط پیشنهاد می‌شود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتید، با پشتیبانی تماس بگیرید.
هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطای Error678 گرفته می‌شود. برخی از عواملی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود عبارت‌اند از:
- تنظیم هم‌زمان pppoeروی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و کانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود)
- نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق usb به کامپیوتر وصل شود.
- تنظیمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.
- وصل نبودن خط تلفن به پورتline مودم.
- بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهنده‌ی سرویس ADSL نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.
مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمی‌شود. تمام کابل‌هایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. 5 دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.


پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 4 / 10

ترفندی برای شناسایی کاربرانی که مخفیانه از سیستمتان استفاده می‌کنند
چنانچه شما هم به استفاده کسی از سیستمتان مشکوک هستید می‌توانید با استفاده از روشی ساده مطمئن شوید.
به گزارش خبرنگار اورژانس itباشگاه خبرنگاران؛ برای پی بردن به این که چه کسانی وارد حساب کاربری شما در ویندوز شده‌اند مطالب زیر را دنبال کنید.

در ابتدا لازم است پنجره run را به وسیله کلیدهای win+R باز کنید.

سپس عبارت eventvwr.msc را در آن وارد کرده و enter را بزنید.

در پنجره باز شده security را از قسمت windows lag انتخاب کنید.

در پنجره event viewer اطلاعاتی چون منبع، تاریخ، زمان، آی دی رخدادها و طبقه وظایف قابل مشاده است.

سپس audit success را از قسمت key words پیدا کنید.

حالا شما یک لیست از افرادی که به صورت عادی وارد سیستم شما شده‌اند را دارید.

در سربرگ General به دنبال newId و ignore system بگردید.

به انجام این مراحل اطلاعات لازم را در دست دارید.


پاسخ: آموزش - حسین - 1393 / 4 / 15

نحوه‌ی نوشتن فرمول‌های ریاضی در Word
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با ابزار ورد نیازمند نوشتن فرمول‌های پیچیده‌ ریاضی باشید ولی این قابلیت بطور پیش فرض در ابزار ورد غیر فعال است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، در ابتدای کار لازم است وارد ابزار Word شوید، سپس Toolbars را از منوی View انتخاب نمایید.

در پنجره‌ جدید به سربرگ Commands بروید و Insert‌ را از قسمت Categories به حالت انتخاب درآورید.
و از سمت راست Equation Editor را انتخاب نمایید.
روی آن کلیک کرده و کلید موشواره را نگه دارید.
سپس آن را کشیده و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه‌ی اصلی رها کنید.

حالا باید بر روی دکمه‌ مربوطه کلیک کرده و به سوال مبنی بر نصب آن پاسخ Yes را انتخاب نموده تا عملیات نصب تکمیل گردد.

از این پس این قابلیت پرکاربرد برایتان فعال خواهد گشت.


RE: آموزش - رهگذردنیا - 1393 / 6 / 7

نحوه ساخت اکانت یاهو با استفاده از جیمیل (عبور از تحریم)

دوستان در جریان هستید که سایت یاهو چند ماهی هست که کشور عزیزمان ایران را تحریم کرده و ما به راحتی نمی تونیم اکانت یاهو بسازیم
البته همه می دونن برای ایرانی بن بست وجود نداره!
چندین راه برای ساخت اکانت یاهو وجود داره من یکی از آسون ترین راه ها را بهتون نشون میدم....
برای ساخت اکانت یاهو مراحل زیر را طی کنید:
1. ابتدا در گوگل اکانتی به ثبت برسانید.
2. سپس وارد سایت یاهو شده و روی sign in کلیک کنید


3. آنگاه در صفحه مشاهده شده روی گزینه sign in with facebook or google کلیک کنید. البته توجه داشته باشین که باید روی کلمه google کلیک کنید

4. در کادر مشاهده شده آدرس جیمیل و رمز آن را وارد نمایید و روی دکمه sign in کلیک کنید.

5. در این مرحله کادری گشوده می شود گزینه accept را کلیک کنید.
6. در کادر گشوده شده بر روی create account کلیک کنید.

7. حال صفحه sign up یاهو را مشاهده می نمایید، اطلاعات موردنظر را وارد و اکانت خود را به ثبت برسانید.


توجه توجه:
1) پسورد باید بین 8 تا 32 کاراکتر باشد
2) کاراکتر های پسورد باید شامل حروف کوچک عدد حروف بزرگ باشد
3) یوزری برای خود انتخاب کنید که احتمال اینکه این یوزر قبلا ساخته شده باشد خیلی کم باشه بهتر این هست که از این فرمول استفاده کنید
اسم . فامیل
4) در کادر های frist name و last name اسمی تایپ کنید که در یوزر و پسورد شما وجود نداشته باشد
اگه سوالی داشتین من در خدمتم
موفق و پیروز باشید