1393 / 3 / 25، 08:57 صبح
با عرض سلام خدمت تمامی دوستان همانطور که مطرح گردید این مبحث یک مبحث مفصلی می باشد و مقدمه بحث این است که ما نگاه متفاوتی به مرگ و زندگی داشته باشیم . مرگ در محضر ما انسانها یک حادثه ناگوار است در صورتی که اگر فردی مرگ را به خوبی بشناسد نه تنها آن را ناگوار نمی داند بلکه این نعمتها و موهبات الهی را می بیند و البته بدین معنا نیست که دنیا بد می باشد ، دنیا از نظر یک فرد موحد همچون ائمه اطهار علیهم السلام بسیار خوب و دوست داشتنی است ولی مرگ درک مرحله جدیدی از زندگی بشری می باشد. که در این رابطه باید مفصل تر بحث کرد .
در مورد حیوانات هم مطالبی که در مورد انسانها گفته شد بعضا صدق می کند و برخی گرفته از ظلم دیگران است که ظالم و مظلوم حسابشان مشخص است . توضیحا عرض می کنم که همه موجودات عالم چه انسان و چه غیر انسان موحد و درراستای توحید ناگزیر به پذیرش عالم آخرت می باشند و همه چشم امید دارند به آن مرحله از زندگی .
در ادامه بحث دیروز این مطلب را نباید فراموش کرد که ظلم ظالمان و اشتباهات بشری را نباید پای خداوند نوشت در مورد افغانسان ساخت یک روستا در کنار یک کوه با هسته خاکی و رسی طبیعی است که چنین مسئله ای را باید رقم بزند همانند ساختن خانه در مسیر سیلاب و همچنین منظور از به چالش کشیدن ، جواب دادن نیست بلکه طرح سوال و ایجاد شبهه است که هم سوال و هم شبهه هر دو از محسنات یک مسلمان متفکر است .
در مورد حیوانات هم مطالبی که در مورد انسانها گفته شد بعضا صدق می کند و برخی گرفته از ظلم دیگران است که ظالم و مظلوم حسابشان مشخص است . توضیحا عرض می کنم که همه موجودات عالم چه انسان و چه غیر انسان موحد و درراستای توحید ناگزیر به پذیرش عالم آخرت می باشند و همه چشم امید دارند به آن مرحله از زندگی .
در ادامه بحث دیروز این مطلب را نباید فراموش کرد که ظلم ظالمان و اشتباهات بشری را نباید پای خداوند نوشت در مورد افغانسان ساخت یک روستا در کنار یک کوه با هسته خاکی و رسی طبیعی است که چنین مسئله ای را باید رقم بزند همانند ساختن خانه در مسیر سیلاب و همچنین منظور از به چالش کشیدن ، جواب دادن نیست بلکه طرح سوال و ایجاد شبهه است که هم سوال و هم شبهه هر دو از محسنات یک مسلمان متفکر است .